Ivan Majesky

Det var någon som bad om att jag skulle skriva om Silly Season men det blir svårt. Har inte en aning om de nya spelarna men.. Får väl kanske göra ett försök framöver?



Tidigt under gårdagen blev det klart. Ivan Majesky lämnar Skellefteå AIK efter att ha spelat här de senaste två säsongerna. Klubben hade senast lagt upp ett kontrakt på 1+1 år och har nu valt att bryta med slovaken. Defensiv back som gjort en bra säsong i det stora hela men haft sina dippar. Kommer saknas för dem som inte bara tänker på hockeyn som i mitt fall, går att ersätta om det är hockeyn som står i centrum. Kanske Jan-Axel Alavaara kan fylla upp Ivans plats?

Har även haft möjlighet till att träffa denna bjässe vid sidan av isen och prata med honom om annat än hockey. Han ÄR trevlig. En av de trevligare jag har mött. Tror en av anledningarna till att han var såpass dålig mot slutet var att familjen inte fanns vid hans sida. De åkte hem till Tjeckien redan under början av kvartsfinalserien mot Linköping. Det finns säkert självklart andra anledningar också men det kan vara en del i det hela.

Får väl avsluta med att tacka Ivan för säsongen och tiden i AIK och önska fortsatt framgång och lycka till i framtiden!


Postat av: Lina

sv: jag längtar som tusan! de är rätt trevligt att hänga med elitserien även om jag gör det på avstånd :)

2011-04-21 @ 11:58:20
URL: http://linaav.blogg.se/
Postat av: Novembersara.

SV; Ja jättemysigt!

2011-04-21 @ 12:57:49
URL: http://novembersara.blogg.se/
Postat av: Elsa

Har hört att Dick Axelsson kanske kommer till Skellefteå Aik -11 Men hans Agent nekar till det, det är bara att vänta och se :)

2011-04-22 @ 15:39:20

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0