Minnen

Musiken som surrar i högtalarna rycker mig tillbaka snart fyra år i tiden. När hela världen föll under mina fötter. Ingenting skulle bli sig likt igen.  Orden som yttrades: Det gick inte att rädda honom! Känns som igår men ändå inte, så många förändringar sedan dess. Ett helt nytt liv, med flera borttappade pusselbitar, flera kantskadade. Ett helt liv i förändring, till det bättre, till det sämre? Det går inte att säga i förväg, men inte heller spola tillbaka, sen kan man inte heller alltid tänka: TÄNK OM..

Började bara tänka när sången nedan, med den hemska men så sanna innebörden, började spelas på radion tidigare idag. Jag mår jättebra för tillfället med alla nära och kära omkring mig men ibland kan det bara vara skönt att tänka. I och med begravningen av min farbror imorgon så kändes det som en sådan tidpunkt. Sökte också igen en text som jag fick hjälp att hitta, och som jag sedan skrev ner i boken som jag under flera år pysslade med.. Den går att läsa längst ner i inlägget! ♥



"Jag fick låna en ängel. Som spred sitt ljus i mitt liv i varje andetag. Du togs bort från mig alldeles för tidigt. Jag fick låna en ängel, för en stund"



Döden betyder ingenting.
 Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum.
 Jag är Jag, Du är Du.
 Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande.
 Kalla mig vid mitt vanliga namn.
 Tala till mig sådär som Du alltid gjort.
 Ändra inte Ditt tonfall,
 Håll sorgen borta från Din röst.
 
 Sluta inte skratta åt våra genensamma små skämt.
 Skratta som vi alltid har gjort.
 Var med mig. Le mot mig. Tänk på mig.
 Låt alltid mitt namn finnas med Er där hemma.
 Uttala det som ingenting hänt, sorglöst
 Utan spår av skuggor.
 
 Låt livet gå vidare med samma innebörd som
 tidigare.
 Det går vidare därför att det måste gå vidare.
 Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott i vår
 gemenskap.
 
 Varför skulle du sluta tänka på mig för att Du
 inte längre kan se mig.
 
 Jag väntar på Dig någonstans väldigt nära.
 Allt är väl.

Postat av: Ida

Fina pappa! Vad jag saknar honom, usch det gör ont. Riktigt jobbigt att Lars också har lämnat oss, livet är inte lätt, det har vi alla fått ta del av.



Kram

2011-01-13 @ 14:42:58
Postat av: Lina

Du får mig att gråta Emma.

Det blir en tung dag imorgon.

2011-01-13 @ 20:34:51
Postat av: frida

Satan Emma. Du gör det bra!!

2011-01-13 @ 22:01:32
URL: http://fridaed.blogg.se/
Postat av: Matilda

Det låter jättesorgligt, är ledsen för det som hänt :/... Grymt fin text förresten.



2011-01-13 @ 22:54:19
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Matilda

sv. Ja det känns riktigt skönt, men jag förstår det int själv att det bara är en termin kvar haha ;)

2011-01-13 @ 22:54:46
URL: http://matildasodergren.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0