Fyrtiofyra rader text

Helt fel hade jag jag inte i mitt förra inlägg. Somnade just före halv tio och hade inte sett det jag skulle se. Hade ställt två alarm och jag tror faktiskt detta är första gången som jag vaknar till det första som ringer. Klockan 02:44 - ja, det är sant - fick jag igång hockeyn.

Missade stora delar av första perioden men fick se de sista minuterna i alla fall.. Det ser ut som vanligt - som det brukar se ut mellan Bruins och Canucks. Fart och fläkt men det har fortfarande inte kommit några mål nu när periodpausen väntar. Jag underhåller mig med bloggar i pausen.

Jaha, här fattar man ju noll. Hann inte ens med att periden hade börjat innan Bruins helt plötsligt gör 1-0 i sitt typ.. Första anfall för perioden? Kul med lite mål, trots att det var fel lag som gjorde det nu.

Men vafan är det här för skithockey. Hade lika gärna kunnat sova om jag visste att detta skulle inträffa. 2-0 till Bruins.

Somnade på tal om ingenting helt påklädd igårkväll. Sitter alltså i leggings, kjol och linne nu.. Hahah, får ta tag i det när hockeyn är över. Funderar faktiskt på att knocka kudden igen om det inte går bättre för Canucks snart. Okej, nu ska vi inte vara negativa!

Jag hade fel. Det är alltid bättre att vara pessimist när det gäller hockeyn. J*vla skit! Det står nu 3-0 till Boston Bruins fördel. Fast, det är ju bevisat.. Det värsta du kan leda med är 3-0! Hoppas för mitt liv att det är så även idag - även inatt. Lite mindre än en och en halv period kvar.

Skratta eller gråta? Det står nu 4-0 och jag tar en paus för att kolla på pojkarna från Capitals och Penguins istället, så mycket bättre. Varför har de inte gjort något liknande i Elitserien? Skulle vara grymt uppskattat av de flesta tror jag.



Säg till när Sedinarna gjort tre snabba mål, Burrows ett mål under full tid och inte under sudden - när Vancouver Canucks är tillbaka i matchen - då kanske jag slänger ett öga mot matchen igen.

Undrar om jag bara är extra känslig nu när jag är trött eller om jag är en sån mjukis. Fällde just en tår när Ben Lovejoy pratade om sitt första NHL-mål och sitt första slagsmål som inträffat i matchen mot Florida Panters. Okej, jag var inte ensam, han höll på att fälla tåren själv, det var därför jag blev så blödig. Som ni förstår så har jag bytt ut hockeyn mellan Canucks och Bruins helt nu, för några minuter i alla fall.

Kan inte låta bli att älska Ovi och Bäckis heller, trots att jag inte alls hejar på Capitals i vanliga fall. Samma sak med Sidney och Penguins trots att jag inte har något uppriktigt emot de sistnämnda. Bara känslan de har i lagen..

Alla borde se denna dokumentär. Håller med Johanna: Är man inte särskilt hockeyinstresserad kan det ändå vara värt det bara för att få se Bäckis sjunga "Hej tomtegubbar".

Hahah, älskar att de har mickar på sig också så att man hör allt de säger ute på planen, hör hur domarna resonerar vid slagsmålen och hur spelarna skriker hit och dit. Oj, oj, oj - vad lagkaptenerna är stora i käften! Både positivt och negativt..

Förbannat mycket skitsnack mellan domarna, förlorar förtroendet för dessa gubbar mer och mer för varje dag som går. Urkas!



Fem minuter har gått av sista perioden och det står fortfarande 4-0, det är nog ganska kört! Oj, oj, ojdå - som Viktoria skulle säga - nu står det ju till och med 5-1 och det är sex minuter kvar.

Slutresultat: Vancouver Canucks 1, Boston Bruins 8. Det kallar jag utklassning!

Nu blir det att se sista avsnittet av HBO: 24/7 Penguins/Capitals: Road to the NHL Winter Classic. Efter det är det kanske dags att ta tag i sitt liv och göra sig i ordning för skolan. Försöka hitta igen alla böcker som ska in på skolan, vilka nu det är..

Fullt upp hela dagen idag då. Först skolan, näst sista dagen innan sommarlovet. Efter det blir det att möta upp Viktoria för att sedan någon gång under dagen börja ta sig mot balen. Känns som att det är bäst att vara där i bra tid så att det går få någorlunda bra platser för att fota.

Du får ha det så bra så hörs vi senare idag, förmodligen med ett kortare inlägg, kram.


Postat av: josefin

Var kan man se den där dokumentären? :)

2011-06-07 @ 11:18:49
Postat av: Johanna

Haha, du stod ändå ut längre än vad jag gjorde! Stängde i ren ilska av tv:n redan vid 3-0..



Jag delar din kärlek, 24/7 är helt makalös! Jag kan inte ens hitta tillräckligt med adjektiv för att beskriva dess förträfflighet.

2011-06-07 @ 21:13:21
URL: http://laarefalk.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0