Sveriges pinsammaste klack



På frågan om hur jag mår svarar jag ärligt ”dåligt” efter att jag har drabbats av tre olika typer av kriminella handlingar där det finns någon slags samband:

* Efter lördagens match i Skellefteå Kraft Arena utsattes jag av mynt- och flaskkastning av Luleås klack – sedan jag gått precis den väg som jag och alla andra journalister som ska bege sig mellan pressläktare och omklädningsrum alltid går och, mig veterligen, alltid har kunnat gå utan att bli attackerade. Jag upplever det som djupt olyckligt, och som något som sannolikt spätt på den rådande hotbilden mot mig och min familj, att det har dragits igång en ”vad hade han där att göra”-debatt i stället för att rikta frågeställningen i den enda rimliga riktningen – det vill säga mot det fysiska våldet från Luleås supportrar mot en tjänsteutövande journalist.

* I söndags, inför avresan till matchen i Coop Arena, fick jag ta emot ett mordhot på Luleåfans hemsida. Därefter har mordhoten mot mig fortsatt vid ytterligare ett flertal tillfällen – i telefon, i mejl och på internet.

* En, sedan en tid tillbaka pågående, grov förtalskampanj mot mig drivs för fullt i diverse nätforum – i ett riktat syfte att skada mig som privatperson och min familj så mycket som möjligt.

- Urklipp från Jonas Fahlmans blogg



Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0