29 maj

TV:n brusar och programmen avlöser varandra. En film startar och jag blir fundersam men hoppas att det är något att se. Nej, mina planer grusas på en gång. En tecknad film om en häst känns inte som något jag vill lägga ner min tid på när jag har annat att göra. Mamma ropar att jag ska komma ner och dricka kaffe. Det känns snäppet vettigare.

Satt förövrigt och såg fotboll igår, precis som den övriga världen. Till skillnad från alla andra så hade inget av lagen mitt favoritskap. Kunde inte låta bli att le med hela ansiktet när pojkarna hämtade medaljerna på slutet och dansade runt på planen. Det är inte ofta man får se den glädjen. Även fast jag inte är fotbollsfantast så kunde jag njuta av den stunden.

Nu ska jag följa mammas förslag och gå ner och dricka kaffe. Det är ju förresten mors dag idag. Du får ha det det så jättebra så hörs vi senare, kram.



Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0