Världsmästerskap i ishockey



Fick sluta tidigare idag, var hemma redan just före två! Hade svenskalektion där vi fick jobba med det som vi inte gjort klart. Efter det hade vi omvårdnadslektion där vi kollade blodgrupper med hjälp av låtsasblod och sedan fick vi även kolla blodgrupp på vårat eget blod. För vissa gick det bättre för än andra - någon hade hål i varje finger efter lektionens slut!

Om ungefär en halvtimme så är det dags för hockeyn, första matchen av två stycken. Tjeckien möter USA och jag håller självklart på USA eftersom de förstnämnda är favorittippade. Brukar inte heja på amerikanarna men i detta läge gör jag faktiskt det!

Inför kvällens andra match mellan Sverige och Tyskland är jag inte riktigt lika positiv, känns som att det är sista gången man får se pojkarna. Sista gången denna säsong jag får se pojkarna på isen. David Rundblad. Tim Erixon. Jimmie Ericsson. Oliver Ekman-Larsson. Mattias Tedenby. Viktor Fasth. Ja, det är många av dem som jag absolut inte fått nog av, hockeysäsongen får inte vara över. Tyskland får inte skrällvinna. Men, chanserna är stora. Förlåt för min pessimism..

Oj, under tiden jag skrivit detta inlägg så har tiden minskat till tjugo minuter innan matchen börjar. Ska hinna äta innan. Ni får ha det så bra så hörs vi senare, kram.


Postat av: Johanna

Jag har en bra känsla inför ikväll, men så bör man kanske inte säga...



Sv: Nu var det Oliver Ekman-Larsson som fick mig att börja älska den småländska dialekten, men hade det inte varit han så hade det lätt varit Tedenby!

2011-05-11 @ 16:29:05
URL: http://laarefalk.blogg.se/
Postat av: Emeliié

jag måste bara tänka på att mössan sitter mitt på huvudet med.. men kanske lockigt hår hängande på båda sidorna med lite strass stenar i om det går ? =)



Allt bra med dig ?

2011-05-11 @ 18:44:34
URL: http://emeliieruukeel.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0