Svar på frågestund!

Fin sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

Svar: Tack så jättemycket! Ja, jag har designat den själv från grunden så den finns inte att hitta någonstans.. Det är bara att testa sig fram, tillslut går det! Ta hjälp av designadinblogg.se om det är något speciellt.

Johanna: Vad har du för olika objektiv till din kamera?

Svar: Jag har fyra objektiv och nu listar jag dem efter vilka som används mest och vad de används till:

Hockey och porträtt - Nikon AF-S DX Nikkor 35mm f/1.8G
Hockey och porträtt - Tamron AF 70-200/2,8 Di Macro
Nödfall hockey, annars macro - Tamron AF 70-300/4,0-5,6 Di Macro
Natur och vidvinkel - Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G VR

Malin: Är du kär i någon? I vem isf? :D

Svar: Kär och kär.. Jag gillar någon men jag vet väl inte riktigt om jag är kär! Om det en dag blir besvarat ska jag berätta för er, men för tillfället håller jag det för mig själv. Drömmar.

Anonym: Vilka är dina favorithockeyspelare? Vilka tycker du är sötast/snyggast?

Ja, favoriten vet ju alla, David Rundblad, men de som jag kollar lite extra åt är ju dessa hockeypojkar - Johan Forsberg, Oscar Lindberg, Tim Erixon, Fredrik Styrman, Calle Järnkrok och Oliver Ekman-Larsson!

Sen vilka som är snygga eller söta - det får ni bilda er en egen uppfattning om! Alla dessa pojkar har sin charm och det är svårt att avgöra för mig men överlag så är de flesta charmigare än vad de är snygga. Vissa undantag finns!




Bilderna är tagna från skellefteaaik.se, folkbladet.nu, sverigesradio.se, lokusnorr.se och aftonbladet.se!

Elsa: Var tar alla dina fiina hockeybilder vägen? säljer du dem eller vad gör du?

Svar: Det tar väl inte vägen någonstans egentligen, hahah.. Jag förstorar upp många för eget bruk men jag tror inte så många skulle vara intresserade att köpa dem. Annars finns de här ute på bloggen eller några på Skellefteå AIK:s hemsida!

Elsa: Går du på alla (hemma)matcher?

Svar: Ja, eller jag gick på alla hemmamatcherna föregående säsong - försäsongsmatcherna inräknade - förutom en match. Jag ångrar det djupt att jag missade den matchen. Det var mot Brynäs, vi vann med 6-3 och David gjorde sitt första mål för i år! Jag satt barnvakt då..

Elsa: Har du några syskon?

Svar: Ja, har en yngre bror, en äldre bror och två äldre systrar!  

Elsa: Vem tycker du mest om bland nyförvärven? (M. Sörenssen, J-A Alavaara, F. Styrman, F. Hynning)

Svar: Vem jag gillar mest av dem. Fredrik Styrman. Men är mest nöjd med nyförvärvet Jan-Axel Alavaara, hittills. Känns som att det är bra att få in lite mognad och rutin i laget eftersom det finns såpass många bra juniorer! Känns som att Hynning också skulle vara ett bra nyförvärv fast inte den bästa, vi behöver spets i laget.

Tycker det är konstigt att det är juniorer som är värvade när det finns så många juniorer från de egna leden som är beredda att komma upp och slåss om en A-lagströja! Det finns ju de som absolut har en chans: Petter Emanuelsson, Pär Lindholm, Adam Pettersson, Rasmus Edström, Johan Alm, Petter Granberg, Joel Mustonen, Henrik Lundberg.. Det går att fortsätta länge! Men det håller jag ju med om, Fredrik Styrman har spelat fler matcher i A-lagströjan än vad pojkarna ovan har gjort, det kanske är det som är avgörande. Har inget att säga om Marcus Sörensen!



Elsa: På vilket sätt jobbar du med Skellefteå AIK?

Svar: Läs svar fyra frågor ner! Men kort och gott så fotar jag åt dem..

Viktoria: Om du någon gång skulle få för dig att flytta från Svergie vart skulle det vara och varför?

Svar: Det skulle vara att flytta med någon hockeyspelare till USA! Hahah, nä, jag vet inte men det är väl drömmen.. [blinkblink] Annars skulle det vara att åka iväg - fast då flyttar jag ju inte - som Au Pair under ett eller några år till USA eller Australien! Annars kan väl du göra mig sällskap och flytta utomlands?

Viktoria: Hur ska vi göra med den där idol grejen du vet? ;)

Svar: Oj, oj, oj! Ja, hur ska vi göra med den grejen? Jag skickar in en video med dig och kommer på så sätt undan det, hahah..

Maja: Vilken låt spelas i just detta ögonblick? När du ser denna kommentar? :D ;)

Svar: Det är denna låt som surrar i högtalarna just nu, i två olika versioner:



Anonym: Berätta mer om ditt samarbete med Skellefteå AIK? :D

Svar: Ja, det kan jag väl. Hade som några vet lite kontakt med Anna Hägglund under säsongen - tack vare världens bästa Carina - och fick sen under slutspelet ett uppdrag att gå runt som vimmelfotograf. Sagt och gjort så gick jag runt där med kameran i hand och fotade alla svart-gul-klädda människor vilket verkade vara mycket uppskattat, åtminstånde för dem som vann!

Fick även agera fotograf på juniormatcherna - J18 och J20 - för att sedan skicka bilderna vidare till henne tillsammans med enstaka bilder från A-lagsmatcherna. Några av bilderna publicerades sedan på Skellefteå AIK:s hemsida till min stora glädje.

Under nästa säsong är det väl tänkt att jag ska få hänga med i fotobåset under någon match och se hur det går till där. Men först är det första isträningen som hägrar, är nervös redan nu för att stå nere i fotobåset då.. Men det ska nog gå bra!

Frida: Vilken kamera tar du dina underbara hockeybilder med?

Svar: Tack, blir så glad av frågor och ord som dessa! Jag använder mig för tillfället av en Nikon D60 och diverse olika objektiv men satsar på att kunna uppgradera mig inom den närmaste framtiden..

Linnea: Vilka bilder blev det att du skulle ha i portfolion? Eller är det bestämt än? :)

Svar: Ja, jag har skickat in en beställning nu på bilder! Det blev dessa:



Lisa: Du brukar ju lägga upp många citat... Vilket är ditt favoritcitat?

Svar: Hahah, får väl ta det första citatet som dras om och om igen, än idag:

Viktoria: Jag är ju back så jag backar ju..
Emma: Det är väl så det funkar?

Klara: Ska du jobba som fotograf när du blir äldre?

Svar: Det är en riktigt bra fråga som jag egentligen inte har något svar på.. Det är en dröm jag har men självförtroendet saknar jag! Fast det går ju bygga på. Om jag får välja själv och om det går i samma riktning i utvecklingen så kommer jag nog att bli fotograf i framtiden, åtminstånde som hobby!

Anonym: Vilket av de kvarvarande lagen hejar du på nu i NHL?

Svar: Just nu så hejar jag på Detroit Red Wings men det känns inte troligt att de vinner tre matcher till på raken.. Annar är det väl ingen speciell som jag riktigt håller på längre, de flesta värdiga kandidaterna har redan åkt ut enligt mitt tycke, hahah! Är väl från omgång till omgång vem jag hoppas ska gå vidare, så tyvärr har jag inget riktigt bra svar på den.

Thea: Viket typsnitt brukar du använda tex: när du skriver Frågestund på fotot?

Svar: Just där så använde jag Impact! Mitt favorittypsnitt, använder det i alla lägen, nästan!

Frida: Vilket är ditt bästa minne från den gångna hockeysäsongen? Inte en hel match, mer specifikt!

Svar: Okej, den där var svår! Finns fyra olika favoritminnen - avgörande vinsten mot Linköping, vinsterna mot Luleå i fjärde och sjätte matchen som tog oss till final, vinsten i finalmatchen mot Färjestad och vinsten som jag inte berättat om än.

Mitt favoritminne från säsongen måste ha varit i matchen mot Gnaget, en liten obetydlig match, mitt i säsongen! Precis som alla andra matcher mot stockholmslaget så var ju domarinsatsen sådär vilket slutade i orättvis förlängning och tillslut straffar. När namnet på vem som skulle lägga näst sista straffen lästes upp - då gick suckarna genom publiken, de negativa orden började hagla. David Rundblad.

Chocken efter Anders Forsbergs val av straffläggare hade knappt lagt sig innan David äntrade isen. Pucken låg fastklistrad mot klubbladet när målet närmade sig med snabb hastighet - den sitter bakom Fasth! Stolthet.

Väldigt obetydligt men dock det bästa minnet! Sen så kan jag ju inte släppa alla Davids mål men det kan jag skriva en roman om, en annan gång..





Frida: Vad gillar du för musik, har du något favoritband eller någon favoritartist?

Svar: Oj, har egentligen ingen specifik musiksmak. Det kan vara allt från pianospel till ballader till rock. Det är en salig blandning! Men för tillfället är det Rascal Flatts eller enskilda låtar som Hear you me och Your song som spelas.

Frida: Till sist en liten konstig fråga.. Om du fick åka på semester utomlands i en vecka med vem som helst, utom någon av dina vänner eller någon i din familj, vem skulle du då vilja åka med och vart? Haha :D

Svar: Hahah, mamma utbrast på en gång "det är ju en lätt fråga, det vet ju alla vem du skulle välja" men jag är inte riktigt lika säker.. Ni kan ju lista ut vem hon tänkte på - skulle aldrig våga det, vet inte heller om jag skulle vilja!

Så.. Det är alltså tänk att jag ska komma med ett svar? Hahah, lätt, jag åker utomlands med hockeypojkarna på deras lagresa till Barcelona! Eller så reser jag med en tjej som jag tror heter Saga Westin - det är någon okänd brud från Kåge som ville åka iväg med mig, hjälp.. Man vet ju aldrig vad det kan vara för människa? Hahah..

Ida: Hur känns det nu när David ska lämna? :'(

Svar: Tomhet. Sorg. Nej, men jag har inte vågat tänka på det allt för mycket. Lär ju inte vara kontaktbar när det är klart och han åkt över. Känns tomt redan nu. Hoppas på att få se pojken något mer innan han åker, om än bara en sekund ute på stan. Illa.

Det är väl bara att sammanfatta det så här: Det känns inte helt bra! Men man måste ju önska honom all lycka och framgång, även om det tar emot. Han åker ju faktiskt bara till ett annat land för att göra det han älskar att göra..

Han kvarstår som min favorit, även om han spelar i ett annat lag, i en annan liga!

Swe: Varför är vi sånna bra kompisar alla 4? :D

Svar: För att vi är bäst? Nej, jag vet inte men vi klickade på en gång och det är jag oerhört tacksam för! Tre av mina absoluta favoritbrudar ♥

Johanna: Vilka hockeyrelaterade bloggar läser du?

Svar: Okej, nu räknar jag in alla bloggar som bloggar om hockey, eller som för det mesta i alla fall, hoppas jag fick med alla:

Saga - davidrundblad.blogg.se
Alicia - fredrikwarg.blogg.se
Viktoria - viktoriasjolund.blogg.se
Johanna -  hockeyfreeaket.blogspot.com
Joel - aldrigstilla.blogspot.com
Ola - iamoli.blogspot.com
Lovisa - lovicious.blogg.se
Johanna - laarefalk.blogg.se
Frida - fridaarvid.blogg.se
Amanda -  fruadamlarsson.blogg.se
Linnea - linnneeal.blogg.se
Adam & David - norran.se/bloggar/hockeyblogg
Niklas - mvtraning.blogspot.com
Jonas - folkbladet.nu/kategori/sport/hockeysidan/fahlmans-blogg
Chrille - plissken.se

Johanna: Vilka icke-hockeyrelaterade bloggar läser du?

Svar: Det är några hundra så jag nämner de som jag är inne på varje dag:

Marcus - marcuswikstrom.blogg.se
Cecilia - ceciliaeklund.blogg.se
Emmelie - emmeliekrypsjo.blogg.se
Louise - louisesjolund.blogg.se
Denise - deniseborjesson.blogg.se
Emelie - emelieohlsson.blogg.se
Michaela - michaelaa.webblogg.se
Lina - linafoto.blogg.se/
Sara - saraamarklund.blogg.se
Magnus - mlindkvist.blogspot.com  
Elliot - ejliot.blogg.se
Frida - fridaed.blogg.se  
Emilia - emiliaaj.blogg.se  
Sophie - sophiiek.blogg.se  
Saga: swefotar.blogg.se

Hoppas ni som frågat är nöjd över svaren! Undrar om det är någon som orkat läsa igenom allt, hahah.. Lämna ett fotspår i så fall. Precis som vanligt är det bara att fråga om det är något du undrar över, när som helst! Ha det så bra, hörs senare, kram.


Postat av: Johanna

Wow, din portfolio kommer att bli superbra!



Haha, jo vädret har varit jättebra - men det gäller att hålla sig i solen, annars blir det jäkligt kallt.



Oja, det positiva med hockeyn väger otroligt mycket tyngre än det negativa. Det är nästan lite bra att sakna trots allt - för då uppskattar man det ju så mycket mer när det väl drar igång igen :)

2011-05-09 @ 17:04:00
URL: http://laarefalk.blogg.se/
Postat av: Elsa

vem röstade du på till guldpucken 2011?

om du inte har röstat kan du rösta här: http://hockey.expressen.se/elitserien/1.2426490/rosta-fram-din-favorit-till-guldpucken-2011.

själv röstade jag på David Rundblad såklart ;)

2011-05-09 @ 17:11:35

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0