Du drar ut min hjärna..

Emma: Sju, jag gillar det!
Viktoria: Jag förstod att du skulle säga det.. Oh, det rimmar!

Emmelie: Det är gult och det är inte fult. Det är fint. Jag gillar vanilj! Trodde det skulle rimma..

Viktoria: Kan du köpa en sportbil till mig?
Saga: Jag ska köpa EN KEPS! Som inte ens är till mig själv..

Viktoria: DET ÄR JU SVENNE BANAN!
Emma: Det är ju Melker..
Viktoria: Oj, menade Sean Banan.

Hugo: Du drar ut min hjärna!
Saga: Du har ingen hjärna att dra ut..

Emma om grejen som socialdemokraterna hade nere på stan: Då hade jag hellre sett demostrationen utanför Big Brother-huset..

Viktoria: När Elin var i Frankrike så sjöng hon på den låten..
Emma: Vem var hon där med?
Viktoria: Men sin tyskagrupp! Nej, jag menar franskagrupp.

Josefine: Här går vi sekigt, det här är Sverige!

Viktoria: Jag känner mig som Agda åttio år.
Emma: Nej, du är Agda sjuttionio år!
Viktoria: Varför sjuttionio?
Emma: För att åttio låter så gammalt..

Viktoria: Du är så söt ibland. Förutom när du är ful, som du är nu..

Emma: Kom igen nu blå-vit-röda-laget!
Viktoria: Vadå röda laget? Dem är blå..

Viktoria: HAR DU INTE SETT LEJONKUNGEN? säger hon och dör.. 

Viktoria om vilken smak hon ska köpa på yogurten: Vad ska jag köpa då? En yogurt och en jordgubb.

Viktoria sitter och väljer mellan en Polly med mörk choklad och en med ljus choklad när hon plötsligt bestämmer sig och utbrister: JAG ÄTER DEN BRUNA FÖRST!

Lärarna: Klättra till första strecket?
Emma: Första strecket? Det är ju som att bestiga Mount Everest..

Emma: Tänker du också så när det gäller namn? Typ Viktoria, det är ju ganska kantigt. Agnes är fylligt. Alva, ganska tunt. Viktor är ganska är också ganska kantigt. David är ganska mjukt..
Viktoria: Nej, det är runt! RUNDblad.
Emma: Jag kanske tänkte på Petrasek?
Viktoria: Han är PETig..

Viktoria: Fast man kan ju räkna Niclas som utländsk också! Jörn räknas nog inte som..
Emma: Ja, det vette fan om det ska räknas som svenskt..


Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0