En hjälpande hand

 
Underbar vinst i hockeyn och vi hakar på HV71 i tabellen eftersom Luleå krossade smålänningarna. Kungligt!

Hur som helst, på väg hem från hockeyn och ica så ser vi en kvinna ligga utanför stadskyrkan. Jag och Viktoria går fram och börjar prata med henne och försöker få henne att sätta sig upp. Hon hann med skälla ut oss, skrika åt oss, gråta, krama oss och tacka tusen gånger om - under den en och en halv timmen som det tog att få hem henne! Det var blandade känslor. Lyckades i alla fall få henne att resa sig upp och låta oss hjälpa henne hem. Som sagt, tror aldrig jag har träffat någon så tacksam människa någonsin. Ska förbi senare i veckan och se hur hon mår!

Jag kommer sova gott inatt med den goda gärningen och älsklingen bredvid mig. Så, godnatt. Puss.


Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0