Mikko Lehtonen - kungen!

Tidigt under gårdagen blev de klart att Mikko Lehtonen lämnar Skellefteå AIK för att åka över till KHL och Severstal Tjerepovets. Vi visste alla att han inte skulle stanna men det var ändå med en tår i ögat jag läste detta. Vill inte släppa iväg honom.. Kommer kännas tomt!

Mikko är en av spelarna som har växt mest i mina ögon under hösten och våren! Under grundserien fick han totalt trettio fullträffar, fler än någon annan i årets elitserie. Han mäktade även med tjugoåtta assist vilket gav honom andraplatsen bakom kedjekamraten Joakim Lindström i årets poängliga. På tredjeplats kom David Rundblad. Totalt dominerande kedja under grundserien!

Däremot så gick det inte lika bra under slutspelet. Under kvartsfinalserien mot Linköping så fick han ett skott på foten och fick under resten av slutspelet dras med en fotskada. På vissa ställen sägs det att det var "som ett blåmärke på skelettet" medan det på andra ställen talades om en bruten fotled. Hur som helst så spelade han med väldig smärta. En oerhörd viljestyrka!

De gångerna jag träffat Mikko så har han charmat mig TOTALT! Glimten i ögat, snabba repliker och gentleman ända in i benmärgen. Han har en plats i mitt hjärta - nu och i framtiden - trots att det bara var under ett år vi fick lära känna denna underbara man!

Klarar inte av att skriva mer nu, blir ledsen.. Orkar inte tänka på inlägget som ska skrivas när pojkarna åker över - OM jag skriver något inlägg då! Lär ju gå och gräva ner mig då..



Sista bilderna på min finländska kung - Mikko Lehtonen! 

Tack - "Goodbye ladies"


Postat av: Sofie

SV: OO tack! :) Va snällt av dig, blev så glad när jag läste din kommentar!

Kram :)

2011-05-05 @ 09:25:31
URL: http://sophiiek.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Du.. Fick en tår i varje öga när jag läste detta och i slutet av inlägget så rinner de ned för mina kinder...

2011-05-05 @ 12:42:32
URL: http://viktoriasjolund.blogg.se/
Postat av: Swe

ÄLSKAR mikko!!!! Kommer sakna han såååå mycket :O :(

2011-05-05 @ 16:21:50
URL: http://davidrundblad.blogg.se/
Postat av: Johanna

FAN...det känns så tungt. Jag kan inte ens föreställa mig hur jag kommer att känna det grabbarna åker över.

2011-05-05 @ 23:28:09
URL: http://laarefalk.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0