Morgoninlägg - Vancouver Canucks & nationella

Än så länge är det ganska spännande, står 1-1 i matchen för tillfället och det är 5:44 kvar på andra perioden ser jag nu när jag kollar på klockan. Det är nu jag börjar skriva detta inlägg! Tänk på det i slutändan, klockan är 04:30 och detta inlägg kommer att ta flera timmar att skriva, det känner jag på mig, det brukar göra det vid den här tiden på morgonen..

Ryan Kesler utgick som skadad där under några minuters tid och då tänkte jag på Johanna som så sent som igår nämnde honom på faceboook. Men nu verkar det som att han är tillbaka i spel igen. Den nämnde har också varit delaktig och gjort ett mål - kvitteringsmålet i slutminuterna. Inzoomad i de flesta sekvenserna är han också..

Matchklockan står nu på 15:07 och spänningen har nu ökat lite - Sharks har tagit över ledningen och leder nu med 2-1. Känns som att de har tagit intiativet i denna period - tredje perioden - och verkligen spelar för att inte åka ut redan inatt. Det är verkligen på liv eller död nu.

Kan inte låta bli att förundras av Daniel och Henriks samspel - Sedinarnars samspel - eftersom pucken verkligen sitter där den ska på bladet, vare sig det ska vara möjligt eller inte! Henrik har precis som vanligt samlat på sig minst ett assist - som ikväll då - två assist.

Jag är ju en sån där - till skillnad från många andra - som nästan hellre går på resultat än spänning! Ser hellre att de jag hejar på vinner med stora siffror än att matchen är nervpirrande ända in i sista sekund. Hellre trygghet än spänning. Fast lite kul kan det vara med det sistnämnda nu när det helt plötsligt står 2-2 och sudden death väntar.

Märker skillnad på både domarnas bedömning och spelarnas sätt att spela också. Hemma i Sverige - ingen kan väl ha varit nöjd med skitdomarna denna säsong? Spelarna tar knappt några utvisningar heller, fem utvisningar har det varit sammanlagt under denna match, varav ett var lagstraff. Inte alls som i Sverige och Elitserien när det sitter sjuttioelva stycken i utvisningsbåset varje period och match.

Vakna med the Voice har ju till och mer hunnit börja nu, klockan börjar alltså närma sig sju. Nu får ju någon avgöra matchen tametusan. Vad sa jag just? ↓

VANCOUVER CANUCKS ÄR NU I FINAL! Det tog nästan två hela suddenperioder..



Tillbaka till verkligheten, nu är det bara att glömma hockeyn och fokusera på dagen - om än med ett leende på läpparna - och fokusera på Nationella muntligt i Engelska som hålls idag. Slutar direkt efter att jag har gjort provet. Det mina vänner, det känns bra!

Förstår inte varför jag får för mig att skriva inlägg likt dessa på morgonen, inlägg som kan liknas vid en bibel i längden och detsamma när det gäller intressanta saker i innehållet. Om du orkat läsa allt kan du väl lämna en liten kommentar eller gilla inlägget? För skojs skull.

Du får ha det så bra så hörs vi senare idag, då med ett lite kortare inlägg. Kram.


Postat av: Johanna

Bra skrivet! Är själv väldigt förtjust i att skriva "matchrapporter" och tycker att det är jättekul att läsa andras.



Förespråkar precis som du säkra matcher före spänning när det gäller lag jag håller på och tycker att de spännande matcherna gärna får äga rum mellan lag jag inte bryr mig så mycket om. Så i dag hade jag inget emot att matchen var jämn mer än att jag inte fick njuta av den så mycket. Började jobba klockan sex och var VÄLDIGT irriterad när jag tvingades stänga av tv:n...

2011-05-25 @ 09:35:15
URL: http://laarefalk.blogg.se/
Postat av: Johanna [Hockey & Foto]

Aaaaw, ryan kesler (L) ;)

2011-05-25 @ 16:10:36
URL: http://www.hockeyfreeaket.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0