Nikon AF-S DX 35/1,8 G ♥

VARNING, lång text!

Har under en lång tid suktat efter ett nytt objektiv. Har funderat över vad jag ska ha det till. Kom fram till att jag vill ha ett objektiv som är bra att fota porträtt med eftersom det är en viktig del i min utveckling inom foto. Vill ha ett ljusstarkt objektiv som går att fota med i dåliga ljusförhållanden. Vill också kunna använda det till hockeybilder eftersom jag nu har kommit på att mitt teleobjektiv förmodligen inte kommer fungera till det. Har funderat om jag ska satsa på ett med annat zoomomfång, kanske 18-105mm men kom fram till att det är bättre med ett fast objektiv eftersom det krävs mer av fotografen och det är ett måste att använda fantasin för att få till en bra bild. Har läst rund på olika sidor efter att jag bestämde mig för ett fast, både 50/1,8 och 35/1,8 har varit intressanta MEN på de flesta 50mm funkar inte autofokusen till kamera eftersom jag inte har inbyggd autofokus i min kamera, Nikon D60. Frågade Sara Marklund om hon hade någon idé om vilket objektiv som skulle passa mig och hon har alltså lyckats hitta det perfekta objektivet till mig, Nikon AF-S DX 35/1,8 G ♥ Objektivet kostar bara kring 2000:- så det kommer inte svida allt för mycket i börsen. Så när lönen kommer in på kontot blir det ett objektiv, en kameraväska och ett batterigrepp med ett extra batteri som ska inhandlas. Kläder kommer också inhandlas för pengarna som blir över så var inte rädd Lina.. Nu avslutar jag, ska sova och drömma om söta killar och kameraobjektiv. Kram, god natt.

                     


Postat av: Lina

Haha det är bra Emma.. för visst vore det kul med lite nya kläder inför skolstarten :)

2010-08-10 @ 09:35:40

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0