Mitt andra hem..

Lämnade mitt andra hem just efter 23:00, efter att ha sett många ledsna spelare passera, kanske för sista gången på många månader. Det var tårar, så många tårar ikväll. Sista gången man fick se sina hjältar spela, förmodligen. Vissa för all framtid, vissa för några månader.. Många åker iväg NHL-äventyr till sommaren och därav tre av mina favoritpojkar. Även då lär det bli tårar. Vissa åker till KHL och någon kommer att lämna för annan klubb.

Stämningen ligger tung över hela Skellefteå nu. Det är inte över än men på torsdag kommer tattarna nere i Karlstad få fira SM-guld om det blir som gud tänkt det från början. Tårar, igen.

Får väl ha mitt sista lilla hopp kvar och tro på Anders Forsbergs ord som han yttrade, just innan vi lämnade ladan och gick hem i regnet, berövade efter säsongens tyngsta förlust. Han krävde att de skulle vinna på torsdag, han lovade oss att de skulle kämpa in i det sista! Otillräckliga ord.

Ska försöka ta mig upp till ladan imorgon på lunchen och fota på träningen. Tog en bild på David ikväll och det är något jag ångrar djupt, lyckades inte få någon mer bild. Kan inte avsluta med det. Bilden togs just innan förlängningens slut, det enda positiva med att matchen gick så långt.
 
Sen till dig Lovisa, jag har bilderna men det känns inte rätt att lämna ifrån sig dem nu. Det känns inte rätt mot mitt lag, mot mina pojkar. Bilderna kommer i sinom tid, när jag börjar må bättre. Det lär dröja, men någon gång. Hoppas du förstår valet jag ställs inför och inte blir allt för ledsen på mig..  Det känns verkligen inte rätt för tillfället. Förlåt, förlåt, förlåt!

Nu ska jag ta och krypa ihop och sova, lär inte sova särskilt gott inatt.. Ni får ha det så jättebra så hörs vi när vi hörs, kram.


Vi älskar er Skellefteå, det kan ni lita på.. Föralltid ska mitt hjärta slå för Skelleftå AIK! ♥


Postat av: Felicia

så jävla orättvis denna sport är, tyckte saik spelade mycket, mycket bättre än färjestad! förstår att det känns tungt men att komma till final är verkligen inte fy skam! och än är det faktiskt inte över ju! får tacka för fantastiska bilder under denna säsong och hoppas att du kommer fortsätta! nu återstår att se vad som händer på torsdag, blir spännande. jag håller på er alla gånger om! kramar från en värmlänning som inte hejar på värmlänningarna haha! ;)

2011-04-13 @ 00:48:58
Postat av: Lovisa

Jag förstår mig och jag lider med dig (och er) även om jag förstås gläds åt Färjestads framgångar. Jag har fått uppleva tre silver under mina år som fanatisk FBK:are så jag vet verkligen hur det svider, hur ont det gör...



Hur det än blir så finns det inget lag jag unnade en finalplats så mycket som AIK, även om det känts lite speciellt att inte möta ett lag som man hatar i final. Det är ju inte så att man står och sjunger med i ramsorna om "fake-AIK" och "döda Norrland" när man trots allt har ett gäng favoriter i laget.



Jag förstår att du vill vänta med att skicka bilderna när allt är som det är, vi borde ju trots allt vara bittra fiender just nu, haha. När du känner dig redo, då får du gärna skicka dem!

2011-04-13 @ 12:18:52
URL: http://lmochhb.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0