Kamera, kamera, kamera..

Hallå i stugan! Allting bra? Här är det ganska lugnt.. Sovit nästan hela dagen, inte pratat med en enda levande människa idag förutom med mamma i telefon imorse. Alla samtal har skötts över datorn. Känns lite tråkigt att inte ha någon kontakt med omvärlden..



Har suttit och läst, kollat och suktat i flera timmar nu. Vill ha ett nytt kamerahus! Nikon D300? Nikon D300s? Nikon D7000? Har funderat på det några månader nu men vet inte hur mycket jag är beredd att lägga ner på min hobby, vet inte hur långt jag kan gå i mitt fotograferande. Hur långt jag kan gå som hockeyfotograf som faktiskt är ett av mina större mål..

Varför jag vill eller behöver ett nytt kamerahus? Jag saknar vissa saker i mitt kamerahus som jag behöver. Som jag verkligen lägger märke till varenda gång jag fotar. 

Här nedan är några av orsakerna till att jag funderar på kamerabyte:

Brusreduceringen: Det är en av orsakerna. Nikon D60 är väldigt dålig på att hantera brus. Det förekommer mycket brus redan vid ISO 400-800 vilket gör att det är omöjligt att ha på 1600 och uppemot 3200 utan att förstöra bilderna totalt.

Sekvenstagningen: Det jag stör mig på mest när jag fotar hockey är kamerans långsamma prestanda. Den tar tre bilder i sekunden, sen laddar den om i några sekunder, man har då missat hela händelsen. Det är främst för sportfotograferingen som jag behöver detta!

Fokuspunkter: För tillfället har jag tre fokuspunkter, vilket gör det svårt att fota med stor bländare eftersom det då inte är garanterat att det är skarpt om det inte ligger just inom fokuspunkten.

Live view: Ingenting som krävs men det skulle underlätta i många lägen..

Tid för bilderna att visas: En annan sak som jag upptäckt på min kamera är det att det går väldigt långsamt innan bilderna vill visas på displayen, vilket minneskort jag än använder. Vet inte vad det är för fel eller om det är en anledning, men det är väldigt irriterande.

Ja, det blir att fundera vidare på detta, behöver inte ta något beslut idag eller inom den närmaste framtiden. Blir väl under nästa säsong isåfall, när jag får veta vilka möjligheter jag har! Sen så spelar även priset in en hel del i detta val..

Om du orkat läsa igenom allt, kom gärna med åsikter!


Postat av: Swe

Jag orkade läsa ALLT :-O hahaha!!

Min nya kamera (3gången gillt....) funkar underbart!

Älskar den, och av det som jag kan "alltså ingenting" så har den vissa saker som du letar :)

Postat av: frida

Man brukar alltid bli nöjd när man köper en ny kamera, så du skulle nog inte ångra dig iaf! Men sen är det ju som sagt ganska mkt pengar...



Sv: Filip Forsberg ska signa den andra såklart! ;) Köpte dom på typ Scorette eller nåt sånt, det är Converse iaf! Men det var mer än ett år sen jag köpte dom..

2011-04-29 @ 00:11:30
URL: http://fridaarvid.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0