Skillnaden från då till nu..




Detta är för att få höra era åsikter. Funderade på detta under tiden jag satt och kollade igenom bilderna. Har utvecklats otroligt mycket nu bara över sommaren, när jag inte ens fotat hockey.

Vilken av bilderna ovan är bättre tycker du? Den övre som togs på en av de sista isträningarna innan sommarens uppehåll och som faktiskt är ganska redigerad? Eller den nedre bilden som togs igår och som är nästintill oredigerad förutom lite kontrast?

Vad är anledningen till detta då? Jo, jag har lärt mig kameran utantill och gör de flesta inställningarna direkt i kameran så att jag slipper en massa efterredigering. Samtidigt så har jag studerat de andra fotograferna, kommit på nya sätt att fota, fått lite mer fantasi (kanske inte just denna bild då, men..) och insett att bilderna inte bara behöver tas rakt upp och ner! Bra.

Detta är även till för att säga till er: ÖVNING GER FÄRDIGHET! Du blir inte bäst på en gång, du måste arbeta för att uppnå resultatet du vill ha. Jag är långt ifrån fullärd. Jag blir nöjd över några av mina bilder men tar absolut inte lika bra bilder som tillexempel Ola Westerberg eller Joel Marklund. Men som sagt, jag är nöjd över fåtalet bilder och jag kommer ha jobb över hela säsongen och utvecklas på köpet.

Jobba för att nå ditt mål. När du väl lärt dig kameran utantill, exprimenterat, vet vad du vill - då kan du få till bilderna precis som du vill ha dem om du har rätt utrustning.

Kämpa, kämpa, kämpa.. Ge inte upp! Trots att du inte får till perfekta bilden i början. Kämpa!


Postat av: frida

Den första bilden är inte dålig på nåt sätt, men det syns verkligen skillnad och den andra bilden är verkligen grymt bra!

2011-08-11 @ 19:35:50
URL: http://fridaarvid.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0