17 augusti

Om du är helt obrydd om hockey eller om mitt jobb så kan du sluta läsa redan nu.

Jobbet börjar bli ganska intressant nu. Trevliga grabbar att jobba ihop med, börjar vara van vid ungarna och dagarna går mycket fortare nu.

Under gårdagen så hade vi besök av en elitseriedomare vid namn Tobias Björk. Han föreläste om domarjobbet, hur det det var att döma på elitnivå och även om livet som hockeyspelare. Barnen fick fråga och han svarade på deras frågor.

Fråga: "Visst kom fyradomarsystemet för att hålla koll på Skellefteå?!"

Det blev inte sämre för barnen idag när Niclas Wallin kom på besök i omklädningsrummet nu på eftermiddagen för att prata med dem. Fick bland annat höra om början på hans karriär, varför han valde att komma hem och spela efter äventyret ute i världen och till sist fick vi även höra om hans slagsmål mot Ryan Kesler under förra säsongen och hans snyggaste självmål som ni kan se nedan.

Ni kanske inte har förstått det tidigare men alla ung.. Höll på att skriva något fult där! Okej, alla ungarna hatar Skellefteå AIK och hejar på antingen Luleå eller Djurgården. Blev lite smått uthängd idag när Niclas var på besök och någon helt plötsligt utbrast: HON HEJAR PÅ SKELLEFTEÅ AIK! och pekade på mig.. Kunde inte låta bli att skratta då, barnen är så trångsynta. Jag hatar inte Luleå men det vill dem inte förstå. Allt handlar om att älska eller hata för de små pojkarna!

Vissa av dem är gulliga men som jag läste på en facebookstatus nyss: Jävla ungar på hockeyskolan, man måste ta till dödshot för att dem ska lyssna...


Postat av: Kajsa

Sv:Det fick jag med;D

2011-08-17 @ 22:38:25
URL: http://kajsens.blogg.se/
Postat av: Emeliié

usch ja :O



Allt bra med dig ? :)

2011-08-17 @ 23:12:04
URL: http://choomper.blogg.se/
Postat av: i i d z. [PHOTOGRAPHY]

sv; tacksåmkt! c:



KRAM!

2011-08-17 @ 23:30:33
URL: http://prinsesc.blogg.se/
Postat av: Johan

Det låter häftigt tycker jag. Bara att få vara med sådär. Att det kommer såpass etablerade namn och pratar/föreläser tror jag är superviktigt för barnen. Det blir som en extra tändhatt, något mer konkret att sikta på och inte minst något häftigt att ha fått vara med om. :)



SV: Ja, särskilt tacklingsreglerna, de tycker jag definitivt ska ändras. Varför ska inte damerna få tackla när herrarna får det?



Ja, jag låste det sen senare igår :)



Ja, för min del lär det väl också dröja innan jag får "se" hockey, men följa matcherna kan jag i alla fall göra och det känns bra att det är igång igen! :)

2011-08-18 @ 09:51:44
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0