Jag saknar dig



Läste en bok nyligen. Den handlade om två flickor, tvillingflickor. Cilla och Tina. En av flickorna är med i en trafikolycka och avlider. Hur ska Tina klara sig utan Cilla? Hur ska hon överleva utan sin allrakäraste syster?

Under bokens gång så blev det många tårar. Boken var så rörande, så sorglig, så tung att läsa. Funderade för varje sida jag läste om det inte skulle komma ut en film om denna underbara bok. Funderade och hoppades verkligen. Hittade in på en blogg tidigare imorse och ser till min förskräckelse men ändå glädje - det kommer en film i augusti! Lite obehagligt var det allt men..


Postat av: felliciiaa.blogg.se - Felicia Johansson

Åh, den där skulle jag vilja se/läsa!



Tack så jättemycket Emma :)

2011-06-12 @ 16:31:35
URL: http://felliciiaa.blogg.se/
Postat av: Julia [Fotograf i Skellefteå]

sv: ja nu är det bara vänta och se ;)

2011-06-12 @ 16:43:12
URL: http://endagiapril.blogg.se/
Postat av: NATALIE

den skulle jag vilja se! tack för tipset :)

2011-06-12 @ 19:58:57
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: Johan

Den har jag faktiskt inte läst, men läser en hel del, så kanske får ta och läsa den! Ska skriva upp den!

Vill du ha gripande fina böcker ska du läsa Danielle Steel, hon skriver jättefina böcker. Har läst ett gäng och det finns både bra och dåligt. Vissa böcker griper inte alls, som några jag har läst nu på slutet, Att våga älska igen och Den största kärleken, men t.ex. Brev från Vietnam och I ljus och skugga är riktigt, riktigt bra. Läs!



SV: Ja absolut, så är det. Alla har sin egen läkningsprocess, det är viktigt att komma ihåg att alla är individer och behöver olika lång bearbetningstid för svåra och tunga saker. Hela den här historien är väldigt invecklad, går inte att förklara allt såhär, men läs det inlägget jag har länkat till i det inlägget du kommenterade, det inlägget är jag riktigt nöjd med.



Haha okej :D

Får kolla det!

Du har inte TV10? Där har du ju också visat matcherna nu på slutet har jag sett :)



Nej precis, i den åldern är det mest för att "vara cool", för att verkligen supa och bli full. Har aldrig fattat den grejen. Samtidigt är det en väldig generalisering, alla är inte så, men många, tyvärr.

När man är så ung som du är det bra att du känner så. Jag har försökt få syrran att smaka lite, hon är 16, men hon vill inte. Knappt ens smaka. Det brukar man ändå vilja göra i den åldern, bättre det än att supa ute någonstans, men hon vill inte och det är ju bra på sitt sätt.



Det är bara sanningen :)

2011-06-12 @ 20:27:28
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0