NHL-draften

Ingen större skräll att Ryan Nugent-Hopkins blev vald först. För tillfället intevjuas han. Så långsamt som det går nu så kommer draften hålla på hela natten plus morgondagen.

Hoppas att Adam blir vald härnäst. Han får isåfall spela ihop med våran Joakim Lindström i Colorado - om han åker över nästa säsong vill säga. 

Nejdå.. Gabriel gick som tvåa och det är väl inte fy skam det heller. En svensk på andraplats - det är ju jättebra! Han intevjuas för tillfället och jag kan inte låta bli att förundas över hans underbara engelska..

New Jersey Devils - Adam Larssons nya adress! Han blev alltså vald som fyra och det är inte med lite stolthet som man ser honom gå fram till podiet. Skelleftegrabben.



Har inget mer vettigt att skriva.. Både Adam och Gabriel är valda nu - saknas bara att Mika ska bli vald nu i början också, då är jag nöjd! Får se vilka mer svenskar som blir valda..

Ottawa väljer nu. Mika Zibanejad! Ingen som läser denna blogg kan inse hur glad jag är nu. Han spelar i Djurgården men vad tusan gör det? Det är nästan med tårar i ögonen som jag sitter och hoppar på stället och jublar för mig själv. Mika och David i Ottawa, perfekt. Nästan lika bra som Tim och Oscar i Rangers!

Jag hejar på tre lag i NHL och de innehåller de mest underbara pojkarna också. Som jag skrev ovan: Rangers har ju Oscar och Tim i framtiden, Ottawa har David och Mika! Sen till sist.. Detroit har Calle Järnkrok! Bryr mig inte längre om att de åker över, får se dem ändå ♥



DETTA ÄR STORT - fyra svenskar är valda bland topp 10! Gabriel, Adam, Mika och Jonas. En historisk kväll.. Eller natt rättare sagt! Vilken lycka, vilken glädje.

Känner att jag med nöje skulle kunna skalla kudden nu men detta är bara en gång per år, måste hålla mig vaken. Ska med spänning se hur länge det dröjer innan nästa svensk blir vald också. Ska det bli Oscar Klefbom? Enligt rankningarna så borde det bli han som blir vald som näste svensk..

Någon som vet hur många som väljs i förstarundan? Blir någon mer svensk vald? Hur som helst blev den första spelaren som inte kommer från Sverige eller Kanada vald nu. Trettonde plats.

Om några minuter är det Rangers som väljer.. Blir det någon som man vet vem det är?

Nu känner jag att det är dags att bädda ner sig och sova. Blir att kolla upp mer imorgon vilka som blev tagna i förstarundan,  uppdaterar listan nedan då. Du får ha det så jättebra, kram.

2: Gabriel Landeskog, Colorado Avalanche.
4: Adam Larsson, New Jersey Devils.
6: Mika Zibanejad, Ottawa Senators.
10: Jonas Brodin, Minnesota Wild.
19: Oscar Klefbom, Edmonton Oilers.
30: Rickard Rakell, Anaheim Ducks.


Postat av: Frida Nyburg

Va bra:)



Allt bra med dig idag?



kram Frida

2011-06-25 @ 09:41:37
URL: http://fridasrunway.blogg.se/
Postat av: Natta

Min kanadensiske kompis bor i Ontario och är Toronto fan, så hon hatar Ottawa och fick typ panik när Mika valdes av Ottawa eftersom hon älskar honom xD

Jag blev lite glad, eftersom två av mina favoriter kommer spela i samma lag sedan :D

2011-06-25 @ 17:24:37
URL: http://nathalieanderssonn.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0