Nolltvå fyrtiofyra

Har hållit mig vaken tills nu. Det är knappt att jag orkar fortsätta hålla ögonen öppna för tillfället. Hur ska detta gå? Allt gör man väl för att få sig en dos hockey - världens bästa hockey!

Tycker att ljudet på datorn är lite för högt - eller är det dem i publiken som skriker lite för högt? Kan inte avgöra helt säkert. Det låter hur som helst gräsligt i mina öron. Eller kanske är det min trötta hjärna som tycker det.

Chara. Är det någon som gillar honom som läser denna blogg. Ignorera om jag vid något tillfälle nämner honom. Jag gillar honom då inte och det kom ut väldigt fula saker - man får inte säga sådant egentligen - ur min mun när Daniel Sedin åkte ut för high-sticking!

Klockan står nu på 02:44, det är alltså exakt fyra timmar sedan jag tittade på klockan sist. Vid den tidpunkten så var det väl tänkt att man skulle hinna sova några timmar innan hockeyn men det hittades snabbt på en massa annat att göra och de tankarna glömdes bort.

Det är lite hawaiihockey nu, spelet vänder fram och tillbaka hela tiden! Chanserna är det gott om men än har ingen spräckt nollan. Det står alltså noll mot noll - fortfarande - och första perioden är snart över! Både Thomas och Luongo har gjort ett jättejobb i mål.

Saga hälsar förresten: apa!

Nu är det periodpaus. Skulle gärna lägga mig och sova nu i pausen men då vet jag själv att det inte blir någon mer hockey inatt. Kommer inte vakna något mer då förrän imorgon bitti!

Det börjar om när som helst. Max två timmar till innan jag får sova, det är det som håller mig vid liv nu. Saga däckade för ett bra tag sedan i andra sidan rummet - med hockeyhandskarna på, även denna gång! Vill ju självklart se när Canucks spöar skiten ut Bruins också men det behöver vi ju inte låtsas om. Bra jobbat där Emma, nu kommer de förlora bara därför.

Såg just snyggaste tackligen ever! Eller tackling och tackling.. Han putade med röven mot sargen och den andra spelaren flööög! Ja, jag skrattade rejält. Skadeglädje ni vet?

Det är fart och fläkt i hockeyn men fortfarande inga mål. Ganska irriterad stämning är det också - slagsmål hit och slagsmål dit. Börjar vara övertrött och ropar: Sänk honom! till alla Canucksspelarna och jublar när någon Bruinsspelare faller. Förlåt, jag är ganska elak ibland.

Känner att detta handlar typ noll om hockey men skit samma.. Ingen lär ju läsa det ändå! Måste förresten koncentrera mig hundra procent på en sak så att jag inte somnar mitt i alltihop.

Dags för sista periodpausen och noll mål kontrar noll mål, fortfarande. Ber till gudarna att någon gör mål i sista så att vi slipper sudden. Har varken nerver eller kraft för det!

Sista perioden är igång och jag känner att skrivarglöden försvinner allt mer. Skriver ju inget vettigt så det kanske är bäst att lägga av helt? Daniel och Henrik är duktiga även ikväll men ingen av dem har gjort mål än. Vad mer vill ni veta? Precis, ni behöver inte veta något mer inatt.

Vancouver Canucks gör mål när det är nitton sekunder kvar och matchen är över. Rätt lag gick ur denna kamp med vinst!

Nu små barn - nu avslutar jag! Tack för att du tagit dig tid att läsa, sov gott. Kram.


Postat av: Linn

haha men tänk om jag vgör de då ha jag ju sagt hejdå till alla hhahah ;)

2011-06-02 @ 09:58:59
URL: http://linnkauppii.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åh, så underbart med en till som inte tycker om Chara! Bland det bästa som finns, tycker jag, är när han blir nermanglad. Något som tyvärr händer alldeles för sällan..



Och se, matchserien började bra trots att du håller på Canucks ;)

2011-06-02 @ 10:44:25
URL: http://laarefalk.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0