Fredag den 13:e



Lika bra att blogga nu. Ger inget att vänta tills människorna runt om i Sverige vaknat. Är tröttare än vanligt, brukar inte vara uppe före fyra på mornarna. Ojdå, har prov idag också, får se hur det går. Eller det är praktiskt prov så behöver inte använda huvudet allt för mycket..

Visst fan, det är ju fredag den trettonde idag också! Men min tur lär  jag ju få vara med om all otur som går idag. Det har redan börjat negativ.

Det gick inte hela vägen fram. Detroit Red Wings kunde inte fullända vändningen, det blev 4-3 i matcher till Sharks. Hela matchserien började fel. Detroit förlorade de tre första matcherna och låg i slagläge inför varje match från och med det. På ett makalöst sätt tog det igen det från 0-3 till 3-3 men tyvärr tog det slut där.

Sista gången man fick se Nicklas Lidström spela? Ja, det återstår att se.. Annars var det i alla fall underbar hockey, sånt här ser man inte i elitserien. Stor skillnad! Är väl bara att konstatera vem det blir att hoppas på lite extra på nu inför semifinalen också, Vancouver Canucks och bröderna Sedin. Måste ju hålla på svenskarna nu mot slutet!

Har ju inte haft något favoritlag bland NHL-lagen men nu på slutet har allt hopp legat på Detroit - när NHL är det enda som går att underhålla sig med, förutom lite VM, då gäller det att ta vara på tiden! När det gått bra för dem har mitt humör varit på topp, när det gått dåligt har mitt humör varit motsatsen. Nästa år får vi se vad som händer. Kommer ju ha mina favoritpojkar runtom i olika lag så jag lär ju vara ganska splittrad. We'll see, we'll see.. Det är inte riktigt lika självklart det här som i elitserien där man redan har sitt lag.

Har egentligen inte så mycket att skriva nu, förutom det jag redan har skrivit. Väntar på Vakna med The Voice och underhåller mig under tiden med Unga mödrar. Detta inlägg har alltså tagit dryga fyrtiofem minuter att skriva. Hälften på grund av okoncentration, hälften på grund av mina fyra timmars oroliga sömn. Nu är det ju försent att lägga sig och sova igen..

Ni får ha det så bra så hörs vi senare, kram.


Postat av: Johanna

Jag fastnade då iaf tidigt för Penguins :D

2011-05-13 @ 16:32:24
URL: http://www.hockeyfreeaket.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0