Pris för fotografering?

Har fått förfrågningar om hur mycket jag skulle ta för en fotografering.. Först och främst, jag är chockad över att folk ens vill veta det, förstår inte att folk vill fotas utav MIG! Sen så vet jag inte hur mycket jag nu skulle ta, känns konstigt att ta betalt när inte jag tycker att bilderna är bra.

Men har i alla fall tagit reda på vad några fotografer tar, riktiga fotografer.. Har utgått från det.

Sara Marklund:

Lilla paketet - 750 :-
30 minuters fotografering
8 digitala bilder

Michaela Dahlqvist:

45 minuters fotografering
5 digitala bilder i 2000 px
Pris: 800 kr

Lina Flodins:

Porträttfotografering från 500 kr och uppåt.

Emelie Ohlsson:

Lilla baspaketet - 950 :-
30 minuters fotografering
2 st. 13x18 cm förstoringar eller 2 st. digitala bilder i 800px.



Låter detta helt fel? En fotografering som håller på den tiden det tar, däremot max en och en halv timme.

Jag skickar de tio-femton bästa bilderna över mailen, redigerade och klara! Om bilderna används i allmänna sammanhang så ska mitt namn stå med.

Om båda parterna är nöjda så uppgår priset i 300:- och fotograferingen måste ske i centrala Skellefteå eller närliggande område.  

Skulle du kunna tänka dig att överhuvudtaget betala något för att fotas av mig, snälla lämna en kommentar då.. Ni behöver inte vara intresserade av det utan bara allmänt. 

Hur mycket skulle du betala för en fotografering?


Postat av: - Cami

Sv1; Ja, de är jag som har tagit den bilden. Tack!:)

Sv2; Ja, Mye har en blogg, de finns på mina länkar å jag brukar skriva de i inlägg, men här är den : http://mnphoto.blogg.se/

Haha tack :)

2011-05-04 @ 14:50:11
URL: http://Http://camimoritz.blogg.se
Postat av: Louise

Självklart men jag betalar inte ett skit! Haha

2011-05-04 @ 15:53:18
URL: http://louisesjolund.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja men absolut!!

2011-05-04 @ 22:55:26
Postat av: Nathalie

Fin sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-05-08 @ 10:43:07
URL: http://smsalåna.nu

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0