Fokus och funderingar

Okej, känner att det har varit ont om inlägg under den senaste tiden. Men har varken haft tid eller lust till att blogga. Kände att det faktiskt var viktigare att fokusera på vännerna än bloggen. Har träffat de flesta av människorna som jag älskar i helgen. Men resten av dem får jag träffa antingen på torsdag eller till helgen. Känns bra! Börjar längta lite smått efter mamma.

Annars då? Borde egentligen plugga nu, men känner bara ångesten komma smygande vilket gör att det inte går att fokusera. Fem eller sex inlämningsuppgifter som är försenade, två prov och en Emma som har panik. 

Funderar starkt på att hoppa av Engelska B och läsa det i framtiden istället. Nu frågar jag er: Kommer jag ångra mig då, om jag gör det valet? Samma sak med Matte B.. Ligger sjuttio sidor efter redan nu efter att ha haft den förbannade praktiken, bara sex veckor kvar innan jag kan fokusera helt på skolan igen! Kommer inte lyckas ta studenten nästa år, fan.

Okej, nu måste jag verkligen sova. Först skola imorgon, sen tandläkaren för att dra tänder och laga. Avslutar kvällen med praktik och världens härligaste människor på jobbet. Du får ha det så jättebra och sova så gott. Puss och kram.



Hahah, kan inte låta bli att älska Idas kommentar på mitt logginlägg och ni andra var och är ju bara för söta.. Jag och Viktoria dog tidigare ikväll åt lilla mormors uttalande och Anton lämnade sin dator oövervakad. Detta är en liten av helgen.


Postat av: Eve

Jag skulle tio gånger av tio hoppa av matten före engelskan. Engelska har du ju nytta av i verkliga livet, matten behöver du ju bara om du ska läsa vidare ;)

2011-10-10 @ 00:44:20
URL: http://evoe.blogg.se/
Postat av: julia

SV; tack så mycket!:)

2011-10-10 @ 06:56:49
URL: http://nesnah.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Att lägga tiden på vänner är viktigt.



Sv: Härligt att du gillar den!

2011-10-10 @ 09:03:40
URL: http://photoandi.blogg.se/
Postat av: Agnes

Jag tycker inte att du ska hoppa av engelskan. Den behövs till dom flesta högskole/universitets utbildningar. Och det är bara drygt att behöva läsa det på komvux sen :P Samma sak med matten fast den är nog inte lika viktig. Nu känner mig mig som en lärare haha :)

2011-10-10 @ 10:59:01
URL: http://gulsvarta.blogg.se/
Postat av: Emmelie K

Hoppa verkligen inte av Engelskan Emma! Du kommer att ångra dig, jag lovar!



Det är jobbigt att se dig så stressad, jag vet själv hur det är; hela nian gick åt att vara stressad över läxor och prov. Men det är viktigt att du kommer ihåg att fortsätta kämpa för du kommer att ha igen det sen.



Jag förstår att du känner att du inte har så mycket tid till läxor med tanke på hockeyn, din praktik, dina vänner, din familj och din pojkvän men då måste man helt enkelt göra sig tid. Skolan är viktig och man får ibland skjuta upp på det roliga! :(

2011-10-10 @ 16:42:22
URL: http://emmeliekrypsjo.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0