Böcker, böcker och böcker

Tre böcker på två dagar. Jag vet inte om det är brist på umgänge - trots att jag har varit bland folk hela dagarna - eller om det är den mysiga läslusten som har infunnit sig. Vad jag vet är att jag har saknat läsningen under de senaste året.

Sjutton år och skitsnygg, Baristas bok två och Varför gråter inte Emma? Det är de böckerna jag hunnit med nu. De två första är typiska ungdomsböcker om kärlek, hat, utseendefixering och vänner. Den sistnämnda är dock så ledsam en bok kan bli. Om arbogamordet, när man får följa Emmas kamp efter misshandeln och förlusten av sina två ögonstenar, Saga och Max. Många tårar blev det.
 
Hur som helst. Inget värde i detta inlägg egentligen, förutom lite boktips. Vi får se när vi hörs igen. Pusshejdå.


Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0